divendres, 21 de novembre del 2014

El software educatiu

POSSIBILITATS I LIMITACIONS DEL SOFTWARE EDUCATIU A LES AULES D’EDUCACIÓ INFANTIL

Aquesta entrada al blog la dedicaré a parlar sobre els software educatius, concretament sobre els seus avantatges i inconvenients dins les aules.

Els software educatius és una eina informàtica que es pot emprar a les aules d’educació infantil per aprendre jugant i experimentant. Des de ben petits, els infants saben emprar aquests instruments multimèdia i a la vegada que es diverteixen van aprenent.

Des del meu punt de vista, el software educatiu pot ser molt útil dins les aules d’educació infantil, tot i que,  els mestres i les mestres  han de saber com utilitzar-ho per beneficiar els aprenentatges dels infants. No han de deixar que aquests materials siguin únicament lúdics, també han de ser educatius.  

Les possibilitats dels softwares educatius són:

  •  Possibiliten que els infants siguin autònoms en el seu procés d’aprenentatge.
  •  Introducció en el món de les noves tecnologies.
  • Afavoreix a l’adquisició de competències, com la d’aprendre a aprendre.  
  • Aquests resulten molt motivadors pels infants i d’aquesta manera els alumnes participen activament.
  •  També, afavoreix a l’aprenentatge individualitzat dels alumnes.

Alguns dels inconvenients dels softwares educatius són:

  • A vegades, aquests softwares estan dissenyats únicament per a divertir-se i realment no hi ha continguts educatius en ells.
  • S’ha de tenir en compte el nivell i l’edat dels infants a qui va adreçat. A vegades, la dificultat o facilitat d’aquests softwares no correspon als infants a qui va dirigit.
  •  El tractament de l’error és important. Segons com es tracti aquest error pot desmotivar als infants per això és important que el tractament de l’error es faci de manera suau. Per exemple: torna-ho a provar, en ves de ho has fet malament.
  • És important que tots els elements estiguin ben identificats perquè pels infants puguin navegar autònomament.
  • Tot software educatiu ha d’incloure una guia perquè pares i mares, o educadors pugui saber que es pot fer, quins objectius té el software, etc. Aquesta guia hauria d’estar feta per professionals experts en el desenvolupament dels infants, però moltes vegades no és així.
  • Perquè no sigui cansat i molt monòton pels infants hauria d’haver una gran varietat de jocs.

En definitiva, crec que els fabricants de software educatius haurien de ben estudiar aquests materials per així beneficiar el desenvolupament dels infants. També, penso que els mestres i les mestres haurien de fer un bon ús d’aquests, i no sols utilitzar-ho com un recurs per tenir entretinguts als infants. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada